Podatek od środków transportowych

Przedmiotem opodatkowania podatkiem od środków transportowych są:
a) samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,
b) ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony,
c) przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton,
d)autobusy. Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch ratach, w terminie do 15 lutego i do 15 września każdego roku podatkowego. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał:
a) w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata,
b) do 15 września roku podatkowego – II rata,
c) po 1 września, podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego,
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku od środków transportowych ciąży na osobach fizycznych i osobach prawnych będących właścicielami środków transportowych.
Powyższe osoby uiszczają podatek bez wezwania na rachunek budżetu gminy. Jednocześnie wymienione wyżej osoby są obowiązane:
a) składać do 15 lutego organowi podatkowemu deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu DT-1, a jeżeli obowiązek powstał po 15 lutego – w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmian,
b) odpowiednio skorygować deklarację w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, zmianę miejsca zamieszkania, lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.
W przypadku zmiany właściciela środka transportowego, obowiązek podatkowy ciąży na poprzednim właścicielu do końca miesiąca, w którym nastąpiło przeniesienie własności.
Wysokość stawek podatku od środków transportowych określa uchwała Nr XXXIV/213/2013 Rady Gminy Malanów z dnia 2 grudnia 2013 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok.
Deklaracje na podatek od środków transportowych są dostępne w siedzibie urzędu gminy w pok. nr 3 lub na stronie internetowej www.malanow.pl w zakładce Urząd ( Punkt Obsługi Klienta – pliki do pobrania). O wysokości stawek informację można zasięgnąć w urzędzie gminy w pok. nr 3 lub na stronie internetowej www.bip.malanow.pl.
Pozostałe aktualności
-

Zaproszenie na spotkanie Informacyjno-promocyjne Instytut Dostępności – szkolenia i doradztwo dla firm
-

ZUS automatycznie przeliczy emerytury czerwcowe
-

Od 1 stycznia wzrośnie zasiłek pogrzebowy
-

Zaproszenie na spotkanie „Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w 2026 roku: ESG, zrównoważone zamówienia publiczne oraz Aplikacja Podatnika KSeF”
-

KONKURS "Firma Roku 2025"
-

INFORMACJA - IV rata podatku
-

INFORMACJA - III rata podatku
-

Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej 2025
-

INFORMACJA - II rata podatku
-

Renta wdowia i nie tylko – dyżury i szkolenia ZUS
-
Wznowiono nabór wniosków na pożyczkę prorozwojową III
-

Do 20 maja czas na rozliczenie składki zdrowotnej
-

INFORMACJA - I rata podatku
-

ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej 2025
-

31 stycznia upływa termin na zgłoszenia do ulgi Mały ZUS plus